25 June 2011

Episod-Episod Terakhir

UIAM dalam kenangan!

Assalamualaikum teman-temanku. Moga kalian dalam redho-Nya, umur yang berkat, hidup yang selamat.
Saya menulis bingkisan ini disaat saya sudah berada di kampong halaman, sudah seminggu mula membenamkan ‘benih-benih anggur’. Tapi tidak mengapa, mungkin ada manfaatnya untuk digenggam. Menunggu temuduga yang belum kunjung tiba. Di saat teman-teman seusia saya sudah mampu mengaut pengalaman kerjaya bertahun-tahun  bahkan sudah ada yang mampu menyambung pengajian ke peringkat masternya. Saya baru tamat menyelesaikan Ijazah pertama saya.
Masih lagi segar di ingatan saya, segala kenangan empat tahun di UIAM. Setiap episod  yang menyempurnakan mozek kehidupan lembaran ini. Saya ingin merantau lagi untuk mencari serpihan mozek-mozek kehidupan baru, yang saya sendiri tidak ketahui  di manakah rezeki saya. Mozek-mozek kehidupan yang menunggu untuk saya cantumkan.  
Episod kehidupan yang telah dilalui sesuai dengan takdir Allah setelah kita mentadbir dan berusaha. Travelog mengenal wajah kehidupan tidak akan berakhir selagi kita bernyawa. Kehidupan suatu perjalanan, bermula di episod perjuangan satu dalam sejuta sperma terpilih yang berjaya  menembusi ovum di ovary seorang ibu dan berakhir dengan episod kematian di dunia sebagai permulaan episod kehidupan di akhirat yang kekal selamanya.
Sekadar ingin berkongsi antara episod- episod  akhir keberadaanku di sini, yang kini menjadi kenangan bersama. 48 mutants akan kekal dalam memori.


'The Garden of Knowledge & Virtue' 
The Only Kulliyyah of Nursing in Malaysia
With Prof U Maung Maung from Myanmar, our Supervisor & Lecturer
During submitting of Final Draft Research 
Fuhhh....masa yang ditunggu-tunggu!, selepas Final Result Presentation, semua orang dengan muka happy 
Inilah hasilnya, setelah di'comment' dan di'edit' berkali-kali~Syukran Dr. Laith
Akhirnya...last event with all lecturers, staffs and juniors KON with black & white theme~48murants dalam kenangan

Selamat Tinggal UIAM, sayonara...ku datang lagi untuk ambil result LJM nanti, sehingga bertemu lagi!

No comments:

Post a Comment

Comment Here

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails