29 May 2010

Ya Allah..Kurniakanlah Usia yang Berkat.

27 MEI 2010
Biasanya tarikh ini paling aku takut untuk hadapi…bila menjelangnya 27 Mei, umur berginjak setahun lagi..bila masa berlalu…kita takkan mampu berundur lagi biarpun sesaat. ‘Masa muda hanya sekali’…benar…bila berlalu masa muda belia…kita takkan kembali muda lagi..Di saat itu menyesal pun tiada guna, melainkan orang yang beriman dan beramal kebajikan, Allah menjanjikan mereka tidak rugi sedikitpun..

Sebaik-baik kamu ialah yang panjang umurnya serta baik amalannya-Riwayat Imam Al-Hakim dari Jabir RA-

Ya Allah…syukur padamu sehingga ke saat dan ketika ini aku masih mampu lagi bernafas dan diberi peluang untuk beramal. Ya Allah, kurniakan pada ku umur yang bermanfaat. Yang bermanfaat untuk agamaku dan ummahku.

Setiap tahun tibanya tarikh ini, pasti aku dihujani dengan 'messages' daripada sahabat-sahabat. Mereka setia mendoakan sahabat mereka. Aku butuh pada doa-doa kalian wahai sahabat-sahabatku, kerna ia adalah sebahagian daripada kekuatan yang ku ada.

“Pertemuan yang pertama kali membawa ukhwah yang sejati…Ya Allah, insan ini temanku mesra kami penawar duka…Ya Allah, insan ini temanku silaturahim kami ukhuwwah fillah, bermusuh kami na’uzubillah, berpisah mati InsyaAllah…Yang Allah insan ini temanku…rahmati kami meniti usia, terpisah kami di bumi nyata, temukan kami di taman Syurga.”

Ya Allah aku butuh doa ini dari Sahabat2ku!
Ya Allah kurniakan pada kami usia yang berkat.
Peliharakanlah diri kami daripada melakukan kemurkaan-Mu

28 MEI 2010
Adik-adikku buat kejutan hari ini…sampai tak terkata dibuatnya…, ia berlaku di Steambot Jonny ECM. Pandai benar mereka buat ‘plan’, master plannya si bongsu..memang menjadi.
SubhanAllah…memang terharu dibuat mereka. Terima kasih yang tidak terkata buat adik-beradikku Amirah Asri, Munirah Mansor, Norhafizah Mohd Izzi and Nor Afiqah Menhat…May Allah bless you all(^..^)


Ya Allah aku butuh pada ukhuwwah yang sejati sehingga aku dikurniakan mereka untuk berkongsi rasa dan ilmu.

Family is about love, and love is a moment that lasts forever

photo adalah ehsan Amirah Asri (@..@)

No comments:

Post a Comment

Comment Here

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails