10 August 2010

Sambungkan Aku ke Cinta Itu

Sambungkan Aku ke Cinta Itu

Kata-kata yang berbunga di pagar
Adalah aku yang terlantar,
Dicurah hujan, tertidur-tidur berembun
bertindih rindu,

Terpintal sewaktu-waktu melontar pandang
ke langsir tertiup,
Kekasih yang lama ghaib di jendela,
Cuma zahir dijelma renda,
Terimbas terlintas-lintas
di wangi Ramadhan,

bunga di pagar yang terlingkar,
adalah aku yang tertinggal,
izinkan aku mengejar,

nantikan akuMaghfirah,
sambungkan aku ke benang Arasy
yang terlilit di pagar waktu,

sambungkan aku ke perca cinta,
kerna dia kekasihku…


Dikarang oleh Anbakri, 10 Ramadhan 1429H
Dijelmakan kembali oleh penulis dalam blog ini pada 1 Ramadhan 1431H

Ramadhan telah kembali,
Syukurku masih diberi ruang dan peluang yang terlalu ini,
Sebak, syahdu masih terakam di dada,
Tak terkata…
Moga-moga aku, kalian… tergolong dalam golongan yang bertuah
Menggapaimu Ramadhan…
Jangan biarkan ia berlalu pergi begitu sahaja.
Cintaku setia menantimu kembali ke sisi….lailatul Qadar…

SALAM RAMADHAN KAREEM! Hope this Ramadhan will give us more blessing from Allah s.w.t

No comments:

Post a Comment

Comment Here

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails